سازمان صادرکننده گواهینامه های استاندارد بین المللی
برگزار کننده دوره های آموزشی با اعتبار بین المللی

معرفی ISO 14001:2015
سیستم مدیریت محیط زیست (EMS)

خلاصه​

هدف از بهره‌گیری از این استاندارد، ایجاد یک کسب و کار سالم با در نظر گرفتن تاثیرات مثبت و منفی ما بر روی محیط زیست میباشد. این استاندارد به عنوان یکی از مدرن‌ترین و به‌روزترین استانداردها، مورد استفاده‌ی قوی‌ترین سازمان‌ها قرار گرفته میگیرد و از وجهه برندینگ قدرتمندی برخوردار میباشد.

توضیحات​

استاندارد ISO 14001:2015 را میتوان به عنوان مهم ترین استاندارد قرن 21 در نظر گرفت. بدون شک مهم‌ترین مسئله حال حاضر اجماع‌ بین‌المللی، مسئله محیط زیست میباشد. این مسئله نه تنها باعث نگرانی دولت‌ها گردیده، بلکه ذهن عموم جامعه را هم مشغول کرده است. کمپانی های بزرگی که محصولات و فرآیندهای آنها تاثیرات منفی بزرگی بر روی محیط زیست میگذارد توسط عموم جامعه و مشتریان، تحریم شده و بعضا توسط دولت ها نیز مورد پیگرد قانونی قرار میگیرند. مسلم است که انسان ناچار است روابط خود با محیط زیست اطرافش رو دوباره بازنگری کرده و تلاش کند که تاثیرات منفی خود بر محیط زیست را کاهش دهد و در صورت امکان، در مسیر بهبود محیط زیست قدم بردارد. پیاده‌سازی این استاندارد به سازمان شما کمک میکند تا با دیدگاهی جدید، فرآیندهای خود را بازنگری بنمایید و به این وسیله مشتریان خود را راضی‌تر نگاه دارید. اکنون که مسئله محیط زیست برای مشتریان شما، مخصوصا برای نسل جدید (نسل Z) بسیار با اهمیت است، میتوانید با پیاده سازی این استاندارد هم رضایت مشتریان حال حاضر خود را افزایش دهید و هم مزیت رقابتی و تبلیغاتی بزرگی نسبت به رقبای خود به دست بیاورید و سهم بیشتری از بازار را تصاحب نمایید. شما همچنین در طی این روند میتوانید رابطه خود با اداره محیط زیست را بهبود ببخشید و از انجام الزامات قانونی مربوط به محیط زیست، اطمینان حاصل کنید. پیاده‌سازی این استاندارد همچنین میتواند با کم کردن مصرف انرژی شما یا تغییر شیوه رفتار شما با ضایعات، باعث کاهش هزینه‌های شما و افزایش سود گردد. این استاندارد همچنین در حال تبدیل شدن به یک الزام برای کشورهای اروپایی برای صادرات میباشد و برای اکثر قراردادهای دولتی نیز تبدیل به یک الزام گردیده است.

مزایا​

1- تصویر و اعتبار برند سازمانی خود را ارتقا دهید.
2- در مناقصات بیشتری برنده میشوید.
3- قراردادهای بیشتر، مشتریان بیشتر.
4- کاهش هزینه‌ها خصوصا در بخش مصرف انرژی و ضایعات.
5- حوادث زیست محیطی کمتر، هزینه تعمیر و جریمه و جبران کمتر، سود بیشتر.
6- امتیاز بیشتر و داشتن الزامات مربوطه برای شرکت در مناقصه‌ شرکت‌های بزرگ دولتی و خصوصی.
7- مشتریان، مراجع قانونی، هیئت مدیره، سهامداران و کارکنان خود را تحت تاثیر قرار دهید.
8- از فرآیندهای سازمان خود درک بهتری به دست می‌آورید.
9- ریسک‌های زیست محیطی خود را کاهش میدهید.
10- حصول اطمینان از توجه کامل به الزامات قانونی مربوط به محیط زیست و رابطه بهتر با اداره محیط زیست.
11- پیشرفت سازمانی و آمادگی برای توسعه بیشتر.

بند های ISO 14001:2015

بند های استاندارد ISO 14001:2015 بر اساس چرخه PDCA (Plan, Do, Check, Act)

بند های تعاریف
بند 1:
دامنه کاربرد Scope
بند 2:
مراجع الزامی Normative Referenes
بند 3:
اصطلاحات و تعاریف Terms and Definitions

بند های طرح ریزی Planning
بند 4:
محیط کسب و کار Context of Organization: شامل مسائل درونی و بیرونی، طرفین ذی‌نفع، دامنه کاربرد سیستم، فرآیندها و... با دیدگاه زیست محیطی میباشد.
بند 5:
رهبری Leadership: شامل رهبری و تعهد، مشتری گرایی، خط مشی، نقش‌ها مسئولیت‌ها و اختیارات سازمانی و... ‌ با دیدگاه زیست محیطی میباشد.
بند 6:
طرح‌ریزی Planning: شامل ریسک‌ها و فرصت‌ها، جنبه های بارز زیست محیطی، الزامات تطابقی، اهداف زیست محیطی و... میباشد.
بند 7:
پشتیبانی Support: شامل منابع، کارکنان، زیرساخت، محیط اجرای فرآیندها، کالیبراسیون، ردیابی، دانش سازمانی، شایستگی و آگاهی کارکنان، ارتباطات، اطلاعات مدون و... میباشد.

بند های عملیاتی Do
بند 8:
عملیات Operation : شامل طرح‌ریزی و کنترل عملیات خصوصا کنترل جنبه های بارز زیست محیطی، واکنش در شرایط اضطراری و... میباشد.

بند های ارزیابی و پایش Check
بند 9:
ارزیابی عملکرد Performance Evaluation: شامل تجزیه تحلیل و ارزیابی، KPI ها، رضایت مشتری، ممیزی داخلی، بازنگری مدیریت و... میباشد.

بند های اقدام برای بهبود یا اقدامات اصلاحی Act
بند 10:
بهبود Improvement: شامل عدم انطباق و اقدام اصلاحی، بهبود مداوم و... میباشد.

مراحل ممیزی و دریافت گواهینامه ISO 9001:2015

1- تماس با ما و پر کردن فرم درخواست
2- تماس از طرف کارشناسان ما برای راهنمایی بهتر شما
3- استقرار سیستم مدیریت کیفیت ISO 14001:2015 توسط شما
4- اعلام آمادگی برای ممیزی
5- انجام ممیزی مرحله اول جهت بررسی مدارک و مستندات شما
6- انجام ممیزی مرحله دوم جهت تکمیل فرآیند ممیزی در سایت های عملیاتی
1-7- (در صورت تایید توسط تیم ممیزی) ارجاع به کمیته تصمیم گیری
2-7- (در صورت داشتن عدم انطباق) هماهنگی با دفتر مرکزی برای رفع عدم انطباق و ممیزی مجدد
7- صدور گواهینامه با اعتبار بین‌المللی
8- بهبود مداوم
9- ممیزی مراقبتی اول (سال دوم)
10- ممیزی مراقبتی دوم (سال سوم)
11- تمدید مجدد گواهینامه

دامنه کاربرد

برای تمامی صنایع و سازمان‌ها خصوصا سازمان های تولیدی مانند فلزات، کانی‌ها، نفت و گاز و پتروشیمی، غذایی، داروسازی و درمانی، قطعات الکترونیکی، ماشین‌سازی، تولید قطعه و... همچنین صنایع خدماتی مانند شرکت های طراحی و مهندسی، آموزشی و ...

اگر گواهینامه ISO را از D.A.S بگیریم چه می شود؟
اعتبار در سطح جهانی

در صورت دریافت گواهینامه‌های ISO با اعتبار SAS سوئیس، IAS جهانی، Accredia ایتالیا و NACI ایران در هر کجای دنیا گواهی بر سطح بالای کیفیت محصولات و خدمات خود در سطح بین‌المللی دارید.
حالا شما نیز عضوی از سازمان‌های مورد تایید نهاد تایید صلاحیت بریتانیای کبیر هستید.

سازمان مدرن تر ، کارآمدی بیشتر

با استفاده از مدرن‌ترین سیستم‌های مدیریتی جهانی، سازمان خود را به بیشترین حد بازدهی برسانید و با افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها، به بیشترین سود خالص دست پیدا کنید.

رضایت مشتری

با رعایت حداقل‌های استاندارد، رضایت مشتری را برای سازمان خود تضمین نمایید.
و با درج واژه ISO در کنار لوگوی D.A.S در تبلیغات خود، میتوانید به مشتریان خود احساس اطمینان و آرامش بیشتری را انتقال دهید.

مزید رقابتی در دید مشتری و در مناقصات و برای صادرات

با بالا رفتن سطح انتظارات مشتری در عصر جدید و آگاه‌سازی آن‌ها نسبت به گواهینامه‌های استاندارد بین‌المللی، داشتن یک گواهینامه با بالاترین سطح اعتبار جهانی به یک الزام تبدیل شده است. داشتن این گواهینامه‌ها برای شرکت در مناقصات و برای صادرات یک امتیاز مثبت بزرگ و امری واجب تلقی می شود

سود آوری بیشتر

استاندارد‌های مدیریتی بین‌المللی ISO به سازمان شما کمک می کند تا بر اساس استراتژی و دیدگاه خود، به بالاترین سطح بهره‌وری، افزایش تعداد مشتریان و در نهایت سود بیشتر دست یابید.

ارتقای کارکنان

به کمک مدرسین و ممیزان مجرب D.A.S، با بالا بردن سطح دانش، نظم‌دهی سازمانی و آموزش صحیح، شما کارکنانی شایسته، با دانش‌ و با انگیزه‌ بیشتر خواهید داشت.