سازمان صادرکننده گواهینامه های استاندارد بین المللی
برگزار کننده دوره های آموزشی با اعتبار بین المللی

ISO 27001 سیستم مدیریت امنیت اطلاعات استاندارد تدوین شده توسط سازمان بین المللی استاندارد سازی ISO می باشد. گوهینامه ایزو 27001 برای متقاضیان توسط نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو تحت نظارت انجمن اعتبار دهنده بین المللی IAF صادر می گردد.
ISO 27001 سیستم مدیریت امنیت اطلاعات چیست، فرآیند دریافت گواهینامه ایزو 27001 چگونه است، الزامات ISO 27001 چیست، آخرین ویرایش استاندارد ایزو 27001، ISMS 27001 چیست، اخذ فوری گواهینامه ایزو 27001 موضوع مقاله فوق می باشد. بنابراین جهت دریافت گواهینامه ایزو 27001 تا انتها با ما همراه باشید.
رشد روز افزون تغییرات در علوم فناوری درون جامعه به سرعت در حال افزایش است، حرکت رو به جوامع در راستای جامعه اطلاعاتی باعث رشد وسیع خدمات شده است. با توجه به اتفاقات فوق اطلاعات برای یک سازمان بسیار حائز اهمیت می باشد.
اتصالات گسترده بین المللی باعث شده اطلاعات سازمانی به صورت کنترل شده در معرض استفاده همکاران سازمان یا عموم قرار گیرد. بنابراین در مقابل تهدید های اتفاق افتاده باید الزامات پیشگیرانه صحیحی صورت پذیرد. بنابراین استاندارد سیستم مدیریت امنیت اطلاعات توسط سازمان ISO در خصوص حفاظت از اطلاعات سازمان ها به کمک، سازمان ها آمده.
مزایای اخذ گواهینامه ایزو 27001 توسط ما:
ISO 27001 سیستم مدیریت امنیت اطلاعات مزایای بسیاری برای یک سازمان دارد. پذیرش استاندارد امنیت اطلاعات، اطمینان یافتن از امنیت بخشی از فرهنگ شرکت و اطمینان از مقاومت در برابر تهدیدات سایبری است. ISO 27001 اطمینان حاصل می کند که رویه هایی برای محافظت از امنیت اطلاعات به حداقل رساندن تهدیدات انجام می شود.
مهمترین مزیت اخذ گواهینامه ایزو 27001 این است که، مدیران سازمان حداقل ریسک را دارند جهت درز اطلاعات شرکت به خارج از سازمان. یک رویکرد موثر و کارآمد برای تأمین نیازهای اولیه، یعنی جلب رضایت همه طرفها، مدیریت ریسک سایبری و بهبود بلوغ کلی امنیت.
گواهینامه ISO 27001 سیستم مدیریت امنیت اطلاعات توسط سازمان های IT همچنین شرکت های خدمات پشتیبانی شبکه و کامپیوتری تقاضا می شود. متقاضیان برای بهبد عملکرد سیستم خود یا حضور در مناقصات به گواهینامه ایزو 27001 نیاز پیدا می کنند. بنابراین پیشنهاد می شود قبل از خرید از مشاوره رایگان همکاران ما بهره مند شوید.
مزایای اخذ گواهینامه ایزو 27001 از شرکت هوداک سیستم فرتاک شامل: پیاده سازی رایگان، مشاوره تلفنی و حضوری، سرعت در کارسازی و صدور گواهینامه ایزو 27001 و پرداخت کمترین هزینه جهت صدور گواهینامه ایزو 27001 می باشد.
ایزو 27001 چیست:
ISO/IEC 27001 جزو خانواده استاندارد ایزو 27000 استاندارد سیستم مدیریت امنیات اطلاعات (ISMS) می باشد. ISO 27001 سیستم مدیریت امنیت اطلاعات در سال 2005 توسط سازمان بین المللی استاندارد ایزو همچنین کمیسیون بین المللی برق تدوین و منتشر شد.
نام کامل ISO 27001 سیستم مدیریت امنیت اطلاعات تکنولوژی اطلاعاتی، تکنیک های امنیتی، سیستم مدیریت امنیت اطلاعاتی و نیازمندی ها می باشد. متن استاندارد ایزو 27001 دو نوبت توسط سازمان بین المللی ایزو در سال 2013 میلادی و 2017 میلادی ویرایش شده. بنابراین آخرین ویرایش استاندارد ایزو 27001 مربوط به سال 2017 میلادی می باشد.
ISO 27001 سیستم مدیریت امنیت اطلاعات در سال 1995 برای اولین بار توسط کمیته فنی BSI Group تحت عنوان BS 7799 تاسیس شد. استاندارد BS 7799 توسط سازمان صنعت تجارت انگلیس نوشته شده که شامل چندین بخش همانند تجربیات مدیریت امنیت اطلاعات می باشد.
استاندارد BS7799 سال 2000 میلادی توسط سازمان بین المللی ISO مورد بازبینی قرار گرفت و در ابتدا با عنوان ISO/IEC17799 مورد مطالعه قرار گرفت. ISO/IEC17799 در ژوئن 2005 مورد بازبینی قرار گرفت و در نهایت سال 2007 میلادی با عنوان ISO/IEC 27001:2007 منتشر شد. آخرین ویرایش استاندارد مربوط به سال 2017 میلادی می باشد.
چرا گواهینامه ISO 27001 ضروری است:
ایزو 27001 استاندارد بین المللی است که چارچوبی را برای سیستم های مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) فراهم می کند. ISO 27001 سیستم مدیریت امنیت اطلاعات محرمانه بودن، یکپارچگی و در دسترس بودن اطلاعات و همچنین انطباق قانونی را ارائه دهد.
گواهینامه ISO 27001 برای محافظت از مهمترین دارایی های شما مانند اطلاعات کارمندان و مشتری ها، تصویر برند و سایر اطلاعات خصوصی ضروری است. استاندارد ISO27001 شامل یک رویکرد مبتنی بر فرآیند برای شروع، پیاده سازی، بهره برداری و نگهداری ISMS شماست. اجرای ISO 27001 پاسخی ایده آل به مشتری و الزامات قانونی همانند تهدیدات امنیتی بالقوه می باشد.
چرا ISO 27001 سیستم مدیریت امنیت اطلاعات، استاندارد بین المللی استاندارد (ISO) بهترین پاسخ را برای این موضوع دارد. ISO با ایده پاسخ به این سوال اساسی تاسیس شد: بهترین روش برای انجام این کار چیست؟
پیروی از یک روش استاندارد برای انجام کارها (در مورد الزامات استاندارد ایزو 27001، رفع تهدیدها و کاهش خطرات ناشی از حملات سایبری) به این معنی است که مشتریان، مصرف کنندگان و تنظیم کنندگان این اطمینان را دارند که شما یک رویکرد پذیرفته شده و آزمایش شده برای مقابله با خطرات سایبری را در پیش می گیرید.
چرا شرکت ها گواهینامه ایزو 27001 می گیرند:
اقدامات کنترل مناسبی را برای محافظت از اطلاعات محرمانه و ممتاز انجام می دهند. بهترین روشهای بین المللی را برای کاهش تهدیدات سایبری دنبال می کنید و برای پاسخگویی به حملات سایبری فرآیندهای مدیریت و واکنش به حوادث سایبری را دارید.
یک فرایند مدیریت ریسک اطلاعات رسمی و یک سیستم عامل عملکرد خطرناک امنیت اطلاعات یا ISMS ایجاد کرده اید. ISMS یک رویکرد سیستماتیک برای مدیریت اطلاعات شرکت است تا امنیت آن حفظ شود. ISMS باید: افراد، فرایندها و سیستم های IT را در نظر بگیرید.
صدور گواهینامه برای اکثر سازمان ها الزامی نیست. با این حال، یک گواهینامه نشان می دهد که سازمان شما به طور رسمی اهداف الزامات صدور گواهینامه را برآورده کرده است. به عنوان بخشی از روش صدور گواهینامه ISO 27001، یک ارگان خارجی ادعای شما را ارزیابی می کند تا اطمینان حاصل کند که آنچه را که ادعا می کنید انجام می دهید.
ISO 27001 هر ساله نیاز به بررسی مجدد گواهینامه دارد (که به آن ممیزی داخلی نیز گفته می شود)، که اطمینان حاصل می کند از امنیت اطلاعات و الزامات انطباق خود پیروی می کنید. مشتریان ما در کنترل خطرات و کنترل های موجود خود برای حفاظت از دارایی از این خطرات، مزایای قابل توجهی دیده اند.
مزایای پیاده سازی ISMS چیست:
ایجاد یک بنیاد مستحکم برای انطباق با مقررات ملی و بین المللی موجود و آینده (به عنوان مثال GDPR اتحادیه اروپا). به این ترتیب، احتمالاً جلوگیری از مجازات های نظارتی پرهزینه و ضررهای مالی.
افزایش بلوغ کلی امنیت تجارت شما. اطمینان از مشتریان و تنظیم کنندگان این امر که خطرات مربوط به امنیت سایبری را جدی می گیرد.
محافظت و ارتقا brand شهرت برند خود. برآورده ساختن الزامات حسابرسی توسط تیم های داخلی، مشتریان و یا تنظیم کنندگان. احتمالاً پس انداز مالی در دراز مدت (کاهش هزینه های مربوط به حوادث فناوری، جریمه های نظارتی و عدم رعایت موارد).
ISMS مجموعه ای از سیاست ها و رویه ها برای مدیریت امنیت اطلاعات سازمان ها است. ISMS شامل امنیت فیزیکی، خطرات مرتبط با افراد است. کارمندان، منابع، فرایندها و فناوری. یک سیستم مدیریت امنیت اطلاعات می تواند در یک منطقه خاص از تجارت یا کل سازمان اعمال شود.
اجرای ISMS در داخل سازمان به این معنی است که شرکت شما رویه های امنیت اطلاعات را جدی می گیرد. این اجازه می دهد تا استراتژی امنیتی شما به طور کارآمد مدیریت شود تا کمتر حوادث سایبری رخ دهد. دامنه ISO 27001 همچنین می تواند در طول جنبه های دیگر یک تجارت برای تقویت امنیت اطلاعات گسترش یافته و اجرا شود.
نهاد صادر کننده گواهینامه ISO 27001:
ISO 27001 سیستم مدیریت امنیت اطلاعات توسط نهاد صادر کننده گواهی نامه ایزو به نام اختصاری CB صادر می گردد. در مورد نهاد صادر کننده . اعتبار سنجی نهاد صادر کننده گواهی نامه ایزو در مقالات همین سایت مطالب جامعی مکتوب شده. لذا مجددا اعلام می شود که CB می بایست تحت نظارت و ممیزی سازمان بالادستی به نام اختصاری AB فعالیت، تایید گردد.
متقاضیان برای دریافت گواهینامه ایزو 27001 باید ابتدا استراتژی مشخصی طرح ریزی کنند. اینکه برای چه هدفی نیاز به دریافت گواهینامه ISO 27001 دارند، و آیا مدیران مجموعه آمادگی برای پیاده سازی الزامات ISO 27001 سیستم مدیریت امنیت اطلاعات را دارند.
اجرای دقیق مراحل پیاده سازی الزامات استاندارد ISO 27001 سیستم مدیریت امنیت اطلاعات باعث می شود، سازمان متقاضی مراحل بازرسی را به طور کامل طی نماید. بنابراین در مدت زمان کوتاهتری موفق به اخذ گواهینامه ایزو 27001 می شود.
نهاد هایی هستند که به صورت خصوصی و بدون نیاز به ممیزی و مستند سازی اقدام به صدور گواهینامه ایزو 27001 فوری می کنند. معمولا شرکت ها برای حضور در مناقصه بدون هیچ گونه مستنداتی توسط CB های خصوصی، اقدام به گرفتن گواهینامه ایزو 27001 از مراجع خصوصی می کنند. نکته بسیار مهم اینکه گواهینامه ایزو صادر شده توسط مراجع خصوصی اعتبار بین المللی ندارد.

شرکت DAS/دانش انطباق سیستم می تواند این استاندارد را با اعتباردهی UKAS انگلستان صادر کند.